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Installation, photography with a round frame, L100X H60 cm, L50XH25cm, L30XH20CM

Installation with SHIN gallery K, 2009

Installation in a forest, photography with a round frame, 2009

Installation, digital photography with a round frame, Gallery K, 2016

Mixed media technique, digital print, 2008, 30X30cm, édition10

Mixed media technique, digital print, 2008, 30X30cm, édition10

Mixed media technique, digital print, 2008, 50X50cm, édition10

Mixed media technique, digital print, 2008, 50X50cm, édition10

Mixed media technique, offset photography on rice paper, 2009

Well series

Série de puit

우물 시리즈

The Well series : The inner landscape in a palm

 

....A small pond of water formed on gently gathered hands, intimately reflects the wood branches rocking along the wind. The pond embraces the wind, the wood, the leaves and the shadows. It reflects dimensions after dimension ultimately projecting a multi-dimensional universe on a single image. The slightly curved and winkled form of the body, resembles rocks and woods carved by the wind over time. This image represents the symbiotic relationship between men and nature - the cycle of the universe.

 

An image of a round wood surrounding the palm is also symbolic of this cycle of nature. The simplicity of the high-contrast black and white photography serves an adequate mean to manifest this poetic Asian perspective. 

 

- Extract of 'The Hand Series' by Lee, Eun-ju/Art Critic. 

 

Série du puit : Paysage en nous dans les mains

…. Le ‘ paysage en nous’ de Sook  SHIN, décrit une recherche  d’harmonie entre la nature et l’humain. Cette démarche semble s’inscrire dans la continuité de la tradition. Il n’en est rien. L’image de la nature est reflétée dans de l’eau versée dans le creux de la main, et par extension, par  le corps humain  tout entier.

Ce moment intense d’unicité est photographié, puis retouché à l’encre puis cerclé dans un cadre de bois. Au travers d’une feuille de plexiglas, une délicate goutte d’eau vient modifier notre vision. La couleur surgit alors,  évoquée par la richesse du noir de l’encre de chine, essentiel à la peinture orientale. 

Le mélange des matières et des techniques montre le désir de Sook SHIN de trouver une harmonie  esthétique  entre la peinture orientale. la photographie et les techniques occidentales. Le choc des cultures, se traduit par exemple chez SHIN dans la réalisation d’un puits symbolique ou elle nous invite à plonger vers l’inconnu que représente pour elle notre monde familier…. 

- Extrais du texte de Mademoiselle Lee, Eun-Ju ( critique d'art)

 

​우물 시리즈 : 손 안에 담긴 우주의 풍경

 ……자연을 향해 벌려진 오목한  두 손과 그 안에 고인 물 , 미묘하게  바람에 흔들리는 나뭇가지가   우물 같은  둥근 틀 안  깊숙히  은밀하게  비쳐지고, 그 속에  나무 잎과  바람 , 그리고 그것들의 그림자는 차원 속의 또 다른 차원, 우주 속의 또 다른 우주를 모두 포괄하는 다차원적이면서도 단일한 이미지이다. 그가 취한 손바닥의 이미지에 나타나는 완만한 경사와 굴곡,주름과 지문은 인체의 다른 부분이나 바람과 비에 씻긴 바위를 연상시키며 둥근 나무틀 안에 감싸여,작은 우주 안에 담긴  큰 우주를 드러내고,  순환하는 자연 안의 인간, 인간 안의 자연을 상호 투영하고 있다.

작가가 직접 찍은 흑백사진의 콘트라스트로 인한 간결한 조형미와,  순환과 우주를 상징하는 둥근 나무틀은  사념적이면서도 단순하고 서정적인 동양의 우주관을 구현하는데 적합한 매체가 되었다…..

- 손시리즈 글 중 발췌 (이 은주, 미술 비평가)                     

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